2013. július 8., hétfő

Hogyan lehet semlegesíteni a sárga hajszínt

Hogyan lehet semlegesíteni a sárga hajszínt

A platinaszőke hajra vágyók rémálma a csibesárga haj. Ami érthető is, hisz nem túl szép látványt nyújt viselőjének.
Sajnos még mindig előfordul, hogy nem megfelelően festenek és melíroznak a fodrászok, ezért egy-két hajmosás után besárgulhat a hajszín. Pár perces művelettel, amit valószínű a fodrász elmulasztott a szalonban, otthon is bepótolhatjátok.
Nem kell mást tenni, mint átszínezni a hajat, 9 vagy 10/ gyöngyház szőkével ( violett ).
Pl:   Wella  Koleston Perfect 10/8 +  Color Touch Emulsion 1,9 % . Keverési arány 1 : 2 .
Nedves hajra kell egyenletesen felhordani az anyagot, 10 – 15 perc hatóidő után lemosni.

Garantálom, hogy ezzel a módszerrel nagyon szép pasztell színárnyalatot érhettek el.


15 megjegyzés:

  1. Szia Timi!
    Nagyon örülök, hogy sok-sok év kísérleti festegetés/melírozgatás után rátaláltam az oldaladra, hihetetlenül hasznos!
    A kérdésem besárgult melírozott tincsek semlegesítésére vonatkozna.
    Az eredeti hajszínem 7-es, ezt kezdtem el évekkel ezelőtt melírozni (Wella Blondor Multi blonde + 6%-os emulzió). Szép fehéresre kiszívja kb. 40 perc alatt, de 2-3 hét után besárgulnak a melírozott tincsek. Az alapkérdésem az lenne, hogy a semlegesítő keveréket az egész hajamra rákenhetem, vagy ki kellene válogatnom a melírozott tincseket?

    Hogy ne legyen túl egyszerű a dolog, a többi hajam sem eredeti középszőke már, hanem festett-színezett (kivéve a tövet, kb. 5 cm).
    A túl sok szőke tincs miatt az eredeti hajszínemhez hasonló barna tincseket is szoktam beletenni (Coleston Perfekt 6/0, kevés 5/0-t is keverek bele + 6% emulzió).
    Lenövéssel együtt így elég tiritarka lett a hajam az évek alatt, ezért megpróbáltam visszaszínezni az egészet az eredetire (8/0 Color Touch + 4%-os emulzió). A melírozott tincsek nagy része világosabb maradt, folytatni is szeretném a melírozást ezen az egyenletesebb alapon. Most egy ideig pihentetem a dolgot, de ha újra nekiállok, el szeretném kerülni a sárga melírt.
    Válaszod előre is köszönöm:
    Hella

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Hella!
      A melír tincseket szőkítés után nem szoktad pasztelizálni? A hiba itt van, ne aggódj ha rákenődik az oldat, mert festék festéket nem világosít, de amennyire csak tudod próbáld kikerülni a festett részt, de nem kell kiválogatnod újra a tincseket. Csak annyi történhet, hogy a sötétebb rész árnyalata kicsit megváltozik, hidegebb színű lesz.

      Törlés
  2. Szia Timi!

    Köszönöm szépen a választ! Még örülnék is, ha az egész hajam hidegebb árnyalatú lenne, ki fogom próbálni!
    Még soha nem pasztellizáltam, nem is tudtam róla, hogy melírozás után is kellene. (Régen fodrász melírozta a hajam, ott sem csinálták soha, ezért nekem sem épült be az itthoni gyakorlatba.)

    4 kérdést szeretnék még feltenni:
    1) Amit ebben a bejegyzésben leírtál, az maga a pasztellizálás, ugye?
    2) A leírás alapján nyugodtan lehet keverni pl. a Koleston perfekt hajfestéket (9/8) a színezőkhöz való emulziókkal (Color Touch-oz való 1,9%). Fodrászboltban azt mondta az eladó, a festékhez nem javasolja, mert az 1,9% és a 4% nem azonos hatásmechanizmusú a 6,9, 12-es oxikkal, mert azok direkt festékekhez és nem színezőkhöz lettek kitalálva. Ezt igazából nem értettem, mert én azt hittem, ugyanaz az alapanyag, csak erősebb higításban.
    3) Most szeretném kipróbálni a Wella Blondor Extra Cool Powder-t a hozzá való kondicionáló krémmel. Ezekkel elvileg a melírnál is hűvösebb árnyalatok érhetők el. Közvetlenül ezután is meg lehet/kell ejteni a pasztellizálást? Azt írták, a kondicionáló krém KÖTELEZŐEN használandó a Cool Powder után, vagy ez csak marketing-fogás?
    4) Mit jelent az, hogy a Cool Powder használható a Multi Blonde porral higítva? (Utóbbit használtam eddig önmagában.) A keveréknek gyengébb lesz ezáltal a felvilágosító hatása, vagy pont hogy erősebb?

    Elnézést, ha eviden dolgokat kérdezek, csak elbizonytalanodtam hirtelen.

    Előre is köszi a válaszokat, és ne haragudj, hogy ennyi kérdéssel terhellek! Sajnos a fodrászboltban sokszor hiába kérdezek, a reakcióik alapján láthatóan az eladók sem értenek az "apró" részletekhez, csak érzésük szerint válaszolnak valamit.

    Hella

    VálaszTörlés
  3. Szia Timi :)
    Most akadtam erre az oldalra ,és nagyon megörültem,hogy kérdezhetek :) A hajam vékonyszállú természetes szürkés szőke,szeretném ha gyöngyház szőke lenne,de bármilyen festéket használok mindig kis csirke sárga leszek :(

    VálaszTörlés
  4. szia! en azt szeretnem kerdezni h nemreg festettem be a hajam de csak a tovet m hamar no a hajam...de meglepodtten mosttam le m az egesz hajtovem nagyon csunya sarga lett...ez ellen mit tudnek tenni m csak a hajtovemnel olyan kb 5 centi es a tobbinel gyonyoru a hajszinem? :(

    VálaszTörlés
  5. Szia.
    Evek ota meliroztatom a hajam, legutobb augusztusban volt melirozva. Eredeti hajszinem 6-os barna. Mostanra elegge lenott, ezert ugy dontottem, majd magamnak befestem. Egyszinu hamvas kozepszoket szerettem volna, yellow 8.21 +6%-os oxival festettem, eleg sotet es voroses lett. Erre raraktam vilagositas celjabol c vitaminport, vilagosabb lett, de a vorosseg megmaradt. Majd ugyanazt a festeket 9-es oxival, erre ujra sotet lett. Ujabb c vitaminpor, es irto csunya sargas voroses. A fodraszom javaslatara 7-es festeket tettem ra 6-os oxival. Ettol szinte fekete lett, de a tove tovabbra is csunya sargas voros. Tudom, nem szabad itthon festeni, plane ilyen sokszor, de most mar mindegy. Hogy tudnak rajta vilagositani (sotetszoke a cel), es a voroses sargat eltuntetni? Csak leszivatassal lehet?

    VálaszTörlés
  6. Halihó! Örülök, hogy rátaláltam az oldaladra, mert nagyon hasznos dolgokat lehet itt olvasni, végre nem csak azt hallom, hogy ilyen dolgokkal mindenképpen fodrászhoz kell fordulni. Alapvetően rengeteget csalódtam fodrászokban, évekig magamnak vágtam a hajamat (ami amúgy nem nagy dolog, mivel mindig kb hátközépig érő volt és egyenletes, alig töredező). Kb 1,5 éve raszta hajam van, gyönyörű gesztenyebarana, kicsit vörösesen csillog. Imádom, de túl erős a hajam, a tincseimből folyamatosan kijönnek a szálak, amit ugyan megoldok, hiszen ezt is magamnak csináltam, de jobb lenne, ha ez nem lenne. Ugye a szőkítés mindenképpen elvékonyítja elvileg a hajat, meg amúgysem voltam még sosem szőke, egyszer ennek is eljön az ideje.. Úgyhogy elhatároztam, hogy kipróbálom a szőkeséget, de még a külföldön élő fodrász rokon sem szivesen adott tanácsot, gondolom mert raszta haj festésben neki sem sok tapasztalata van.. Szeretek mindent magam csinálni, felkerekedtem és elindultam az első szaküzletbe, ahol többé-kevésbé segítőkész emberek lebeszéltek az egész befestéséről, úgyhogy végül csak egy 30gos szőkítőport és ugyanannyi 9%os oxit vettem, hogy megnézzem, hogy hogyan reagál a hajam. Kiválasztottam pár alsó tincset, az aljától kb a 2/3áig (kb 30 cm!) kentem rá, hagytam rajta 30 percet aztán egy órán át mosogattam ki belőle, nehogy a tincsek belsejében maradjon aztán ne legyen hajam..elsőre valami szőkés vörös (leginkább a természetes vörösre hasonlító) árnyalat lett, megnéztem mi van akkor, ha mégegyszer megcsinálom..hát sokkal világosabb nem lett, de mostmár nagyon természetellenesen sárgás. Egész szépen sikerült a maradékból összehoznom valami ombre-szerű hatást, úgyhogy nem vészes, de így nem maradhat. Fodrászhoz továbbra sem akarok menni, legalább ezt is megtanulom. Szakmailag semmit nem tudok, se a színmélységekről, sem keverési arányokról és azt sem mondanám, hogy teljesen értem amit itt olvasok. Egyelőre szerintem valami normális szőkét szeretnék, így ombrésan, hogy a teteje maradjon kb az eredeti, hogy ne legyen nagyon gáz a lenövés. Hogyan csináljam? Köszönöm előre a választ!

    VálaszTörlés
  7. Szia Timi,
    Nagyon örülök, hogy rátaláltam erre az oldalra, bár nem tudom mennyire aktív még..remélem azért tudsz nekem segíteni :)
    Alapból közép-sötétbarna (4-5?), vékonyszálú hajam van. Már egy ideje 6-os mélységű extra hamvas festékkel (extra hamvas sötétszőke a neve) festem (6%) (Wunderbar 6/11), így kapom meg a szeretett hamvas középesen világosbarna hajszínemet, anélkül hogy kivörösödne. A problémám csak az, hogy a vörösdés sajnos elkerülhetetlen egy idő után, de mivel nincs túl szembetűnő különbség a lenövés és a hossz között, így megpróbálom mindig kitolni egy kicsit az tőfestés idejét. Viszont időközben a jelentkező vöröses-rezes árnyalatot szeretném kiiktatni (ami inkább csak bizonyos fényviszonyok között látható de zavar), erre kérnék javaslatod tőled. Lehetséges a pasztellizálás?
    Olyan megoldás érdekelne, amit két hajfestés között tudok alkalmazni, mint egyfajta "átmosás", semlegesítés. Lehetséges? Köszi előre is!

    VálaszTörlés
  8. Szia Timi!
    Azt szeretném megkérdezni,hogy hogy lehet eltüntetni a sárga hajtövet? Mátrix 10p-vel szoktam festeni+12%-os hidrogén-peroxid.A hajam eredeti színe szőkés-barna (seszínű). De a hajtövem sárga marad,a hosszrészét pedig hamvasítom,az szép is. Csak a töve marad sárga...bármit is csinálok.
    Előre is köszi a segítséget!

    VálaszTörlés
  9. Szia szeretném kérdezni most kb csibe sárga lett a hajam de előtte fekete volt évekig kilett szedve es egyenletes lett a végeredmény de sárga és én szeretnék egy szép szőke hajszínt kapni de hogyan tegyem

    VálaszTörlés
  10. Szia! Mindig is szőkére festettem a hajam. De pár alkalom óta sajnos a töve csak mindig sárgára sikerül. Mit tehetnék? Hogyan javíthatják?

    VálaszTörlés
  11. Szia Timi! Azt szetetnem megkerdezni hogy .hogy lehet csinalni vilagos barna szint .vagy bezs szőke szint !!Előre is köszönöm a segítséget !!

    VálaszTörlés
  12. Szia Timi! Azt szetetnem megkerdezni hogy .hogy lehet csinalni vilagos barna szint .vagy bezs szőke szint !!Előre is köszönöm a segítséget !!

    VálaszTörlés
  13. Szia Timi! Azt szeretném kérdezni hogy a hétvégén lett bemelirozva a hajam masodjára egy másik fodrásznal és ah eredmény nem az lett amire számítottam.. besárgult a fejem teteje. Szeretném visszafesteni a hajamat barnára de félek b ledobná a baránt a szőke mit tegyek?

    VálaszTörlés
  14. Szia! A fodrászomat meg kértem hogy csináljunk most balayage hajat. Meg is csinálta csak az a bajom hogy a színe valamiért nagyon csúnya sárga lett. Eddig melírozva volt a hajam. De most nem tudom mit csináljak. Menjek vissza vagy itthon valami pakolást csináljak. Tudnál tanácsot adni? Előre is köszönöm!

    VálaszTörlés